Medytacja dla początkujących

Medytacja to doskonały sposób na relaks i wyciszenie umysłu. Działa jak balsam dla nerwów, przywraca równowagę i pozwala pozbyć się natrętnych myśli. Jak medytować, żeby osiągnąć ten cel? To proste – wystarczy nauczyć się nie skupiać uwagi na myślach budzących w nas niepokój.

Medytacja dla początkujących, czyli jak medytować w warunkach codziennych

Medytacja dla początkujących to propozycja dla osób, które nigdy wcześniej się nią nie zajmowały, czują się zmęczone i zestresowane, ale wcale nie mają ochoty przez długie godziny powtarzać skomplikowanych mantr. Medytacja dla początkujących absolutnie nas do tego nie zmusza. Co więcej, jak przekonuje Agnieszka Maciąg, na początek wystarczy kilka, kilkanaście minut dziennie, które poświęcimy na medytację.

Jak medytować, kiedy czujemy, że dzień jest za krótki i na nic nie starcza nam czasu? Można robić to na przykład tuż przed pójściem spać albo w drodze z pracy. Każda chwila jest dobra. Można medytować nawet stojąc rano w korku w drodze do pracy.

Medytacja dla początkujących ma na celu przede wszystkim uwolnienie umysłu od natłoku myśli. Nie zrobimy tego, zmuszając się do niemyślenia. Za to świetnie poradzimy sobie z dręczącymi myślami, pozwalając im płynąć wartkim strumieniem. Nie zatrzymujmy żadnej z nich. Niech płyną, a my odpuśćmy sobie skupianie na którejkolwiek z nich uwagi.

Efekty medytacji

Medytacja pomaga radzić sobie ze stresem, przywraca równowagę, uspokaja i podnosi nastrój. Przede wszystkim pomaga odpocząć, ponieważ nie ma nic bardziej męczącego niż zadręczanie się jakąś myślą czy obawami o przyszłość. Medytując, poznajemy też samych siebie – nasze pragnienia i cele. Dzięki temu możemy przewartościować wiele spraw i odważniej podejść do rozwiązania problemów.

Pamiętajmy przy tym, że medytacja dla początkujących to nie metoda osiągania „wyższych stanów świadomości”. To raczej praktyczny i sprawdzony sposób na wyciszenie się, uspokojenie i odpoczynek.

Co jest pomocne w medytacji?

Do medytacji bardzo przydaje się słuchanie spokojnej muzyki. Można kupić specjalne zestawy muzyczne do medytacji, ale nie jest to konieczne. Można wybrać coś samodzielnie. Dobrze działają też odgłosy przyrody, takie jak szum fal czy strumienia. Jeśli na początku nie potrafimy sprawić, by myśli płynęły swobodnie, pomocne może okazać się patrzenie na płynącą wodę i słuchanie dźwięków, jakie temu towarzyszą.

Można też patrzeć na płomień świecy lub ogień w kominku. Przede wszystkim należy wyłączyć telefon i uprzedzić domowników, żeby nam przez kilkanaście minut pod żadnym pozorem nie przeszkadzali. Jeśli trudno o to w domu, pójdźmy na spacer. Medytować można także w ruchu, a korzyści dla zdrowia będą z takiej formy medytacji podwójne.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułSposoby na skuteczną naukę

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here