Jeśli chcemy, aby nasza codzienna dieta rzeczywiście była zdrowa, powinniśmy zadbać o to, by składała się ona ze wszystkich niezbędnych dla nas substancji odżywczych. Uzupełniajmy ją odpowiednią ilością białek, tłuszczy i węglowodanów. Sprawdzajmy też, jakie konkretnie substancje odżywcze kryją się w poszczególnych artykułach. Nasz organizm potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania właściwej dla niego dawki witamin i substancji mineralnych. Jednym z najważniejszych dla niego minerałów będzie magnez, dlatego jeśli do tej pory nigdy nie sprawdzaliśmy, czy nasza dieta w ogóle go zawiera, powinniśmy teraz o to zadbać. Zobaczmy, ile magnezu dziennie musimy w ogóle spożywać. Sprawdźmy, w jakich artykułach spożywczych znajdziemy go najwięcej i w razie czego dodajmy je do swoich codziennych posiłków, by błyskawicznie uzupełnić swoje niedobory na tę substancję. Bez niej bowiem nigdy nie będziemy dobrze się czuć. Magnez dba bowiem o to, by wszystkie procesy życiowe zachodziły w sposób prawidłowy.

Niedobory magnezu
Mimo iż dawniej niewiele mówiło się o wpływie magnezu na nasze zdrowie, w ostatnim czasie zmieniło się to o sto osiemdziesiąt stopni. Wynika to z naszego aktualnego trybu życia. To on bardzo często doprowadza do niedoborów magnezu, na które w dzisiejszych czasach cierpi ogromna ilość ludzi. Możemy nawet nie mieć o nich pojęcia. Jeśli nie wykonujemy sobie regularnych badań krwi, nie wiemy tak naprawdę, czy przypadkiem nie zmagamy się właśnie z niedoborami pewnych substancji. A powinniśmy to sprawdzać. Przynajmniej raz w roku udajmy się na te podstawowe badania. Najlepiej uzyskajmy na nie skierowanie od swojego lekarza rodzinnego, mogąc dzięki temu skorzystać z nich zupełnie za darmo. Jeśli jednak nie mamy takiej możliwości – zainwestujmy w swoje zdrowie i udajmy się do prywatnego laboratorium, w którym niemalże od ręki wykonamy sobie takie testy. Z czego jednak wynika ten niedobór magnezu? Powodem jest tutaj prowadzony przez nas tryb życia. Brakuje w nim czasu na odpoczynek i zwykły relaks. Nieraz śpimy wyłącznie po trzy czy cztery godziny dziennie, bo chcemy wykonać tak wiele zadań w ciągu dnia, że gdy kładziemy się do łóżka, jest już grubo po północy – a musimy wstać koło szóstej rano. Brak odpoczynku zaburza funkcjonowanie naszego układu nerwowego. Nakładamy na siebie coraz więcej obowiązków, przez co silnie odczuwamy stres. Początkowo nie przejmujemy się nim, wierząc w to, że on samoistnie minie i zdając sobie sprawę z tego, że jeśli chcemy coś w życiu osiągnąć, musimy na to najpierw zapracować. W pogoni za karierą tracimy swoje zdrowie. Prowadząc taki tryb życia, nie jesteśmy w stanie uchronić się przed niedoborami magnezu, a gdy tego minerału zaczyna brakować w naszym organizmie, czujemy się jeszcze gorzej. Zatrzymajmy się więc na chwilę i pomyślmy, co możemy zrobić, aby nas organizm zaczął znowu prawidłowo funkcjonować. Zaopatrzmy go w sporą dawkę magnezu, a na pewno odczujemy pozytywne tego skutki.

Ile magnezu dziennie powinniśmy spożywać?
Niestety nie ma jasnych zaleceń co do tego, jaką ilość tej substancji powinniśmy przyjmować każdego dnia. Nawet jeśli poszukamy na ten temat informacji w Internecie, albo ich nie znajdziemy, albo będą to dane pochodzące z nie do końca wiarygodnych źródeł. Każdy organizm jest przecież inny. Jeśli my akurat znaleźliśmy się w stresującym momencie swojego życia i mamy na swojej głowie wiele problemów, niewiele śpimy i bardzo ciężko pracujemy, będziemy potrzebować o wiele więcej magnezu od osoby, która poświęca sporo czasu na relaks i oddawanie się swoim pasjom. Najlepiej przeanalizujmy sobie to wszystko z lekarzem. Wykonajmy podstawowe badania krwi i dowiedzmy się, ile magnezu rzeczywiście posiadamy w swoim organizmie. Następnie spróbujmy go jakoś uzupełnić. W tym celu wprowadźmy do codziennej diety produkty wykazujące się największą zawartością tego składnika mineralnego – przede wszystkim orzechy, kakao, płatki owsiane, groch bądź kaszę gryczaną. Możemy także od razu zakupić gotowe tabletki z magnezem, które kosztują grosze, a zdecydowanie ułatwiają życie. Musimy tylko pamiętać o tym, aby sięgać po nie codziennie – np. tuż po śniadaniu, zwiększając w ten sposób wchłanialność magnezu. Nie przesadźmy jednak z jego ilością. Nadmiar magnezu też nie jest dla nas dobry. Jeśli zaczniemy go przyjmować w zbyt dużych ilościach, możemy mieć problemy z układem trawiennym. Pojawią się u nas silne mdłości czy biegunki, a także bóle głowy i niewielkie problemy z oddychaniem. Z magnezem też niestety można przesadzić.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here